29/1/15

Ένα διαφορετικό σχολείο στη Σουηδία


Όταν ένα παιδί είναι διαφορετικό από τα άλλα της ηλικίας του, συχνά απομονώνεται και νιώθει μοναξιά. Δεν εννοούμε μόνο τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες, αλλά και εκείνα που είναι πιο δημιουργικά.

Είναι ένα σχολείο πολύ διαφορετικό από όλα τα άλλα που έχουμε συνηθίσει. Ένα σχολείο που δεν αποτελείται από αίθουσες και χώρους διαλείμματος. Από άχρωμους και σοβαρούς χώρους, που δεν επιτρέπουν στα παιδιά να διασκεδάζουν και να ξεφεύγουν, αλλά τα κρατά συγκεντρωμένα σε αυτό που λέγεται μάθηση. 

Η αλήθεια είναι, ότι πολλές φορές ένας διαφορετικός τρόπος μετάδοσης γνώσεων μπορεί να αποδειχθεί και περισσότερο αποτελεσματικός. Μέσω του παιχνιδιού, των σπαζοκεφαλιών, της αναζήτησης. 

Αυτό μάλλον είχαν στο μυαλό τους η εταιρεία Vittra και η αρχιτέκτονας Rosan Bosch, που πριν από λίγο καιρό εγκαινίασαν το νέο σχολείο τους στην Στοκχόλμη. Φέρει το όνομα Telefonplan και έχει σαν στόχο να ενθαρρύνει την περιέργεια και τη δημιουργικότητα των μαθητών, ενώ η εταιρεία λειτουργεί ήδη 30 σχολεία στη Σουηδία.  

Το νέο και τελείως διαφορετικό σχολείο δεν ακολουθεί την παλιά λογική των παλαιών σχολείων. Στο Telefonplan δεν υπάρχουν αίθουσες ή ειδικοί χώροι για το διάλειμμα. Δεν υπάρχουν θρανία, τοποθετημένα στη σειρά, ούτε έδρα και πίνακας. 
Τα παιδιά σε αυτό το σχολείο μπορούν να κινηθούν ελεύθερα στον χώρο
Τα παιδιά σε αυτό το σχολείο μπορούν να κινηθούν ελεύθερα στον χώρο
Οι χώροι ενώνονται μεταξύ τους και είναι εντυπωσιακοί. Μεγάλες αίθουσες, καθόλου σοβαρές, που δίνουν την ανεξαρτησία στα παιδιά να κινηθούν στο χώρο και να επιλέξουν με τι θέλουν να ασχοληθούν μέσα στην ημέρα τους. 
Μπορούν να χαλαρώνουν ή να πηγαίνουν στον ειδικό χώρο διαβάσματος, όπου καλούνται να συνεργαστούν σε ομάδες με άλλα παιδιά, ανεξαρτήτου ηλικίας. Με αυτόν τον τρόπο μαθαίνουν να επικοινωνούν και να συνεργάζονται. Και το κάνουν όχι επειδή τους επιβάλλεται, αλλά επειδή πραγματικά το θέλουν. 

Κυρίαρχο ρόλο παίζει και η τεχνολογία στο σχολείο αυτό, αφού οι μαθητές έχουν τους φορητούς υπολογιστές σαν βασικά εργαλεία. Μεγάλες οθόνες, επίσης, υπάρχουν σε πολλές από τις αίθουσες.

Ή να συνεργαστούν σε ομάδες σε σημεία που το επιτρέπουν
Ή να συνεργαστούν σε ομάδες σε σημεία που το επιτρέπουν
Σε αυτό το σχολείο δεν υπάρχουν βαθμολογίες, ούτε δίδακτρα, αν ο μαθητής έχει προσωπικό αριθμό και ένας από τους δύο γονείς του είναι Σουηδός φορολογούμενος. Τα παιδιά μαθαίνουν μέσω της συνεργασίας και της συζήτησης και μπορούν να ασχοληθούν με αρκετά θέματα, όχι μόνο με αυτά που τους δίνει ο δάσκαλός τους. 

Οι χώροι είναι εντυπωσιακοί και σίγουρα βοηθούν στην δημιουργικότητα των παιδιών
Οι χώροι είναι εντυπωσιακοί και σίγουρα βοηθούν στην δημιουργικότητα των παιδιών
Σαν εγχείρημα φαίνεται αρκετά καλό. Πολύ διαφορετικό και εντυπωσιακό. Το μόνο που πρέπει να δούμε, είναι αν με αυτόν τον τρόπο τα παιδιά μαθαίνουν όντως πράγματα. Αν αυτή η μέθοδος είναι αποτελεσματική. 

Ακόμα, όμως, είναι πολύ νωρίς να το κρίνει κανείς. Χρειάζεται να περάσουν μερικά χρόνια. Το σίγουρο πάντως είναι ότι σε ένα τέτοιο σχολείο τα παιδιά θα είναι πιο χαρούμενα και θα θέλουν να ξυπνήσουν το πρωί. Κι αυτό είναι μια καλή αρχή...


ΠΗΓΗ: pathfinder.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΔΕΚΤΑ ΕΠΩΝΥΜΑ - ΕΜΠΕΡΙΣΤΑΤΩΜΕΝΑ - ΕΥΑΝΑΓΝΩΣΤΑ ΣΧΟΛΙΑ

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...