5/2/15

Τι Πιστεύουν οι Νέοι Έλληνες για τη Γερμανία;

Κάναμε μία βόλτα στο κέντρο της Αθήνας και ρωτήσαμε τυχαία νέους ανθρώπους να μας πουν ποια είναι η γνώμη που έχουν για τη Γερμανία.

 Χρήστος, φοιτητής 

Συνήθως όταν σκέφτομαι τη Γερμανία έχω στο μυαλό μου κάτι αρνητικό, εξαιτίας του Β' Παγκοσμίου Πολέμου. Πριν την κρίση η αρνητική άποψη που είχα ήταν λόγω της ιστορίας, τώρα μπορώ να πω ότι έχει επηρεαστεί η άποψή μου και από την πολιτική κατάσταση. Σε καμία περίπτωση όμως δεν εξισώνω τους πολιτικούς με τους πολίτες. Δεν μπορούμε να αμφισβητήσουμε ορισμένα κομμάτια του πολιτισμού της Γερμανίας. Έχουν τη δική τους νοοτροπία για τη ζωή και την καθημερινότητα, πιο αυστηρούς κανονισμούς που πλαισιώνουν το πώς ζουν. Πιστεύω ότι έχουν καλύτερο εκπαιδευτικό σύστημα και ίσως γι' αυτό βγαίνουν πιο αυστηροί πολίτες. Δεν συμφωνώ με αυτούς που λένε ότι είναι κακοί άνθρωποι οι Γερμανοί και ότι θέλουν το κακό όλων, απλά υπάρχουν άλλα συμφέροντα στη μέση.

 
Θάνος, ιδιωτικός υπάλληλος

Η Γερμανία είναι πολύ οργανωμένη, καθαρή ως χώρα και τυπική στα πάντα. Δεν έχω τίποτα αρνητικό να πω. Την έχω συνδέσει και με τις τέχνες και με το Τείχος του Βερολίνου. Έχω πάει Βερολίνο και Μόναχο και μου άρεσαν πάρα πολύ σαν πόλεις. Ξεχωρίζω τα πάρτι και τις συναυλίες που γίνονται το καλοκαίρι σε διάφορους ανοικτούς χώρους, που έχει φαγητό, μπύρες, ποτά και τους βλέπεις που φέρνουν μαζί τους μέχρι και κουβέρτες. Νιώθεις σαν να είσαι σε σπίτι, δεν είναι καθόλου στημένοι ως άνθρωποι, αλλά πολύ free.
 
Κωνσταντίνα, σχεδιάστρια κοσμημάτων

Έχω ταξιδέψει σε όλη την Ευρώπη, αλλά στη Γερμανία ένιωσα ότι οι άνθρωποι δεν κάνουν μεγάλη προσπάθεια να μιλήσουν αγγλικά μαζί μας. Οι Γερμανοί είναι πολύ καλοί άνθρωποι, αλλά και σοβαροί. Εμείς μιλάμε δυνατά, φωνάζουμε, έχουμε χαρούμενη ατμόσφαιρα, εκεί υπάρχει σιωπή στους δρόμους, πολύ ησυχία. Το Βερολίνο που επισκέφτηκα ήταν πολύ ωραία πόλη, οι δρόμοι είναι καθαροί, έχει πολλά bars, η μόδα τους είναι καλή, τα μουσεία και τα εστιατόρια είναι ωραία, αλλά η τοπική κουζίνα δεν μου άρεσε. Επίσης τα πράγματα που παράγονται στη Γερμανία έχουν πολύ καλή ποιότητα και ξέρεις ότι ακόμα κι ένα μπλέντερ να αγοράσεις αν είναι από τη Γερμανία θα είναι καλό. 

 
Φαίδωνας, ζαχαροπλάστης

Έχω μείνει ένα μικρό διάστημα στη Γερμανία κι έχω πάρα πολύ καλή άποψη. Είναι ωραίοι άνθρωποι. Χαμογελάνε, έχουν παιδεία. Μπορεί να είναι πιο «παγωμένοι», να μην έρθουν να σε αγκαλιάσουν ας πούμε, αλλά είναι κύριοι. Είναι πολύ σωστοί και θα σε βοηθήσουν σε ό,τι χρειαστείς. Τα γλυκά και τα φαγητά τους δεν είναι του γούστου μου, αλλά είναι καθαρά. Και το στυλ των πάρτι δεν μου άρεσε, ήταν πολύ καπιταλιστικό, δηλαδή πίνω πάρα πολύ ώστε να δείξω κάτι. Λίγοι πέρναγαν αυθεντικά καλά. Υπάρχει πολύ το μότο «καταναλώνω άρα υπάρχω» κι αυτό δεν μου αρέσει. Από τους Γερμανούς και τη Γερμανία πάντως έχω καλές εμπειρίες, από τους Έλληνες της Γερμανίας όχι. 
 
 
Πένυ, φοιτήτρια

Οι πρώτες λέξεις που μου έρχονται στο μυαλό όταν λέμε Γερμανία είναι «Χίτλερ», «μπύρα» και «λουκάνικα». Αυτή τη στιγμή μαθαίνω γερμανικά γιατί θέλω να πάω εκεί για Erasmus. Η Γερμανία είναι επιτυχημένη κοινωνικά, πολιτικά και οικονομικά, όχι σαν την Ελλάδα. Νομίζω πρέπει να τους βλέπουμε και να παίρνουμε παράδειγμα στην οργάνωση, τη συνέπειά τους, στην αυστηρότητα των κανόνων τους και στον τρόπο που χειρίζονται τα οικονομικά τους. 

 
Κατερίνα, πρωταθλήτρια στο καράτε

Όταν λέμε Γερμανία σκέφτομαι «Μέρκελ», «μνημόνιο» και «Χίτλερ». Έχω αρνητική εικόνα γενικά. Διαφωνώ με εκείνους που λένε να της μοιάσουμε γιατί θεωρώ πολύ αυστηρό αυτό το καθεστώς. Είναι βέβαια πιο καθαρή χώρα από εμάς, πιο τακτοποιημένη, αλλά προτιμώ να ζω σε μια χώρα πιο «χύμα» παρά σε μια τόσο αυστηρή. Βέβαια, δεν ήμουν αρνητικά προκατειλημμένη αν γνώριζα κάποιον Γερμανό γιατί δεν είμαι ρατσίστρια. Στον τομέα του αθλητισμού βλέπω ότι είναι πιο οργανωμένοι από εμάς, δίνουνε πολλά χρήματα για τον αθλητισμό, καμία σχέση με την Ελλάδα. Μπορεί να έχουν πολλά αρνητικά, αλλά το καλό είναι ότι δίνουν δουλειά σε πολλούς 'Ελληνες που αναγκάστηκαν να μεταναστεύσουν είτε παλιότερα είτε πρόσφατα εκεί. 

 
Κωνσταντίνος, φοιτητής

Έχω πάει στο Βερολίνο και μου άρεσε η πόλη και η οργάνωσή τους, αλλά ήταν αρκετά ψυχροί σαν άνθρωποι και ψιλορατσιστές απέναντι στους Έλληνες. Όταν λες ότι είσαι Έλληνας σε κοιτάζουν λίγο περίεργα - κυρίως οι μεγαλύτεροι όχι οι νέοι. Εγώ αυτήν την αίσθηση είχα τη μία εβδομάδα που ταξίδεψα στη Γερμανία. Μου άρεσε όμως το στυλ, η νοοτροπία τους, το ότι είναι περιποιημένοι και πιστεύω ότι θα ζούσα άνετα εκεί. 

 
Φωτεινή, φοιτήτρια

Έχω γνωρίσει Γερμανούς σε διακοπές κι έχω καλή άποψη, αν και είναι κάπως ξενέρωτοι. Μου αρέσουν και οι Rammstein. Η άποψή μου για τη Γερμανία είναι ουδέτερη. Ούτε θετική ούτε αρνητική. Δεν θα τρελαινόμουν να την επισκεφτώ, δεν έχει κάτι που να με προσελκύει και ξέρω ότι σαν λαός δεν είναι πολύ του πάρτι και της διασκέδασης. Άντε να πήγαινα δηλαδή ένα διήμερο για χαλάρωση.

 
Κατερίνα, σερβιτόρα 

Από τους Γερμανούς πελάτες που εξυπηρετώ καταλαβαίνω ότι είναι έτσι κι έτσι. Υπάρχουν κάποιοι που είναι καλοί κι ευγενικοί ενώ κάποιοι είναι πιο άγριοι. Άσε που όταν μπαίνουν στο μαγαζί Γερμανοί ξέρεις ότι δεν θα αφήσουν τιπς. Μου βγάζουν κάτι αρνητικό βέβαια λόγω της άλλης της τρελής που έχουν στην εξουσία (Μέρκελ).




ΠΗΓΗ: VICE

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΔΕΚΤΑ ΕΠΩΝΥΜΑ - ΕΜΠΕΡΙΣΤΑΤΩΜΕΝΑ - ΕΥΑΝΑΓΝΩΣΤΑ ΣΧΟΛΙΑ

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...